21 Aralık 2021 Salı

varoluşsal mı leyla?

 İntihara yönelimin sebebi dünyadan bir lezzet alamamaksa eğer, varoluş lezzeti alamamak da buna dahil mi? 


Hani varoluş lezzeti yeterliydi? O halde neden 
intihar etti Voolf, Zweig, Bachmann, Hemingway, Plath… Ha onlar varoluşçu değildi öyle mi? Hadi oradan be! Okuyup yazan insancıkların iliklerine işlemiştiniz Egzistansiyalizmi!

Değerler için yaşamak öyle mi? Peh! Denizde boğulmak üzereyken eblehçe tutunulan bir küçük dal parçası.

Ne diyordu Şair?

"Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız
başkalarının düşünceleriyle değil.
"Üstümde yıldızlı gök" demişti Königsberg'li
"içerimde ahlâk yasası".
Yasa mı? Kimin için? Neyi berkitir yasa?
İster gözünü oğuştur, istersen tetiği çek
idam mangasındasın içinde yasa varsa.
Girmem, girmedim mangalara
Yer etmedi adalet duygusu
içimde benim
çünkü ben
ömrümce adle boyun eğdim.
Yıldızlı gökten bana soracak olursanız
kösnüdüm ona karşı
onu hep altımda istedim."

Ölümden sonra anılma isteği, ölümsüz hayatın varlığına delil değil mi? 

Neden çabalıyorsun ey ins! Neden? Söylesene! Adın yüzyıllara kalsın diye öyle mi? Hadi oradan! 

"Ölümsüz olduğumu kabullenemiyorum. Kabullensem 'homo deus' olamam. Yasaları kendim koyamam. İşte ben burada bu kadar ömür sürüp yok olup gideyim. Giderken diyeyim ki, hayır hayır, unutulmayacağım, yalan da olsa hoşuma gidiyor bunu söylemek kendime çünkü. Bu güçlü bir yalan. Çünkü ben Homo Deus, sizin yeni kralınız ey insancıklar, ancak kuvvetli yalanlara inanırım hey hey! Öyle de biriyim! 

Eûzubillahimineşseytânirracîm
Bismillahirrahmanirrahim
.....

Benim varoluşculuğu ezber etmiş şeytanım geldi yine tepeme. Aptal herif! Neyse istediğim gibi konuşabilirim. Nasıl olsa buraya dek kimse okumaz :) Fırsat bu fırsat şunu da belirtmek isterim. Çocuklara çizgi film açıp yazdım bu satırları. Bu da bu ânı kalsın. Vardır illa ki benim gibi üç beş deli. Konuşuk ederuk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder