23 Aralık 2021 Perşembe

Gençlerle Sohbet Ederken

İmam Hatip Lisesinde ve Anadolu Lisesinde konuşmam vardı bugün.Bir sınıfta görseldeki sahneyi, bir konferans salonunda Aşk101 ve Squid Game'i konuştuk.İki diziyi de izlemedim. Uzmanların eleştirilerini okumak yetti.Tırt ikisi de.

Farkettim ki iki yüzü aşkın mekanda konuşmuşum gençlerle. Öğrendiklerimi yazmak istedim.
*Gençlerle konuşurken konuşma metni kafamda hazır olmamalı. Konuşma kaotik olmalı. Başı, ortası ve sonu kafanızda belli konuşmalarda sadece şu sesi duyuyorlar: Bla bla bla!
*Çok azı sanat filmi izliyor, çok azı klasikleri okuyor. Onlarla konuşmak için orta bir yerde buluşmak zorundayım. Bu yüzden izlediklerini dinlediklerini soruyorum.
*Sadece kız çocuklarla konuşuyorum. Böylece konuşurken mahremiyet endişem olmuyor. O gün muhakkak spor giyiniyorum. Cilbabı kenarda tutuyorum.
*Sürekli soru soruyorum. Yanıtlarını yargılamıyorum. Yanıtlarını daha iyi anlayabilmek için tekrar soru soruyorum. 
*Yönlendirici sorular soruyorum. (DİB'nın düzenlediği Psikoterapistlerden, Psikologlardan, Pedagoglardan ders aldığımız bir kampa katılmıştım.Orada öğrendik)
*Kesinlikle oturmuyorum. Sürekli yer de değiştirmiyorum. Bir U çiziyorum yürürken. Her seferinde U'nun başka bir yerinde duruyorum. Özellikle konuşan birinin yakınında. 
*Mizah izleyip birbirleriyle dalga geçiyorlar sürekli. Bu bence bir özgüven belirtisi değil, fazla mizah bir seyleri kapatmak içindir. Hard core şaka yapmıyorum.İnce ince dürtüyorum.
*Benimle dalga geçmek zorundalar. Onun dozunu da ben ayarlıyorum. Kendimle kendim dalga geçiyorum. Biri beni bozduğunda "beni bozmayacaktın, seninle uğraşırım" diyorum. Örneğin "durdurulamaz" diyecekken "durdudulamaz" dediğimde ağzımı büküp "durdududududu" diyorum. Gözünüzde canlandırın artık daha ne yapayım!
*Kendi gençliğimden hayatımdan muhakkak örnekler veririm. Özellikle saçmaladığım zamanlardan.
*Bu hengamenin içinde tek bir cümle veririm bilinçaltına. Çok keskin ve hızlı. Sonra hemen konuyu değiştiririm.
* Bir yıl spor hocası gözetmenliğinde kardiyo çalıştım. Konuşma bittikten sonra kardiyo çalışmış kadar yoruluyorum. Sohbete gitmeden çok iyi yiyorum. Acayip enerji istiyor gençlerle konuşmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder