16 Kasım 2021 Salı

İlayı Kelimetullah...

Yaradılış niyetimi sürekli tazeliyorum. İlayı kelimetullah: Allah'ın kelimeleriyle yücelmek.


Malayani nedir? Ne bu dünyaya ne öbür dünyaya faydası olmayan işler. 

Nefsim malayani haberlerle karşılaştıkça malayaniye dalmakta bir sorun görmüyor. 

"Seninki ne ki, ne boş işlerle uğraşanlar var" diyor. Oysa bu kıyas mael farık. Yani eşit olmayan iki şeyi kıyas etmek. Nohuttan şu kadar zekat verilir. O halde fasulye de ona benzer, ondan da şu kadar zekat verilir diyebiliriz. Peki içine doğduğu şartlar, karşılaştığı insanlar, tercihlerini yönlendiren sebepleri birbirinden bambaşka olan iki insanı kıyas edemem. Ederim etmesine de bu yaptığım şey mantıklı, makul bir sonuç doğurmaz

Beş yıl evvel haberleri takip etmedim, elime telefon almadım, insanlardan kaçtım, kapıya gelenlere bile çıkmadım, pencereye çıkmadım kimse görmesin diye. İhtiyacım vardı buna. Son yavrumu kucağıma alıp işe dönene dek aylarca sürdü bu. Ama bir şekilde gelip buldu beni o malayani sözler. Oradan veya buradan. Geldiler. Ha dedim mesele bu değil. Malayaniden kaçamazsın. Dünya böyle bir yer değil. Olumsuzluklar var. Bununla baş etmek zorunda da değilim. Mesele başka. 

Sürekli niyet tazelemek gerekiyor. Her işte. Yemeği yaparken, ocağı yakarken, evi temizlerken, bir şey yazarken... Bilim, teknoloji, mühendislik matematik, edebiyat, toplum bilim, insan bilim... Tüm bunlara İslam'ın ışığıyla bakarken niyet tazelemek. Allah'ın adıyla demek tekrar. Hadi bismillah tekrar.

Bir de iyi haberleri kötü haberler kadar hevesle yaymıyoruz. Mütevazı insanlar çünkü iyi haber verecek kişiler, utanıyorlar. Her gün birçok kardeşim iyi haberler veriyor bana. Namaza başlamış biri, öteki tesettüre girmiş, beriki Kur'an öğrenmeye başlamış. Biri işlediği bir harama Tevbe etmiş. Elhamdülillah. Ümitvar olalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder