6 Kasım 2021 Cumartesi

Hacamat ve Muska

 Hacamat ile ilgili Kur'an/Sünnete de tecrübeye de dayanmayan spritüel bilgiler var.Hacamat'ın salt Rasulullah'a(sallallahualeyhivesellem)ait bir tedavi metodu olduğunu sanıyoruz.Bu yanlış.Rasulullah (sallallahualeyhivesellem) o gün dünyada yaygın bir tıbbi tedavi yöntemi olan Hacamat'tan faydalanmıştı.


"Hissiyatı kuvvetli olmalı imiş hacamat yapan kişinin" diyorsunuz. 

Hissiyatı kuvvetli bir kişiyi ancak bir başka hissiyatı kuvvetli kişi bilebilir. O ikisi zaten birbirlerinden gizli tutma çabası içindedir hallerini. Ortaya dökülüp benim hissiyatım kuvvetli demezler ki!

Hacamat yaparken "tüh tüh tüh, neler neler biriktirmişsin içinde" hiç demezler öyle kişiler. Bakın bundan eminim. Jiletimi çaldılar, bana hacamat yaptırmıyorlar, seninle biri uğraşıyor" da demezler. Bundan da eminim.

Birileri muskacıya götürdü sizi diyelim. Doktor muayenesi kadar da para verdiniz. Tabii muskacının ününe göre değişir verdiğiniz para. Bunun profesörü var, doçenti var, uzmanı var. Kendi içinde bir hiyerarşisi var. Neyse, o muska size baktıkça rahatsızlık vermeye mi başladı?

Size iyi gelecek muska kaygılarınızı mı tetikliyor? Kendi kendinize tanı koymaya mı başladınız? Durumun iyiye gitmediğinin farkındasınız ama işler daha da sarpa saracak diye de korkuyor musunuz?

Bunları nereden mi biliyorum. On yıl Kur'an Kursu öğreticiliği yaptım. Dört yıldır da vaizeyim. Sayısız böyle hadise ile karşılaştım. Her biri ile konuşup tıbbı tedaviye/terapiye yönlendirdim. Biiznillahiteala çözüm bulunmayan sorun olmadı. 

Kur'an okunan, namaz kılınan bir evde muskaya ihtiyaç yoktur. Muska, bir tür plasebodur. Zaten geçecek bir hastalığı tedavi ettiği düşünülebilir. Fakat patolojiyi tedavi edemez. Nokta.

Benden hap cevap istiyorsun. Hocam bize bir hap ver. Nedir o hap? Hocam günümüz tıbbını mı tercih edelim ilkçağ tıbbını mı? Bu sorunun cevabı yok ki? İlkçağ tıbbının üzerine oturuyor günümüz tıbbı. İki şeyden biri diğerinin içinde ise o iki şeyden biri tercih edilemez. Hayat siyah ve beyazlardan ibaret değildir.

Temel Tıp bilgilerini yüzyüze öğrenmemiş kişinin hacamat yapması caiz değildir. Bu benim görüşüm değil. Din İşleri Yüksek Kurulundaki yüze yakın uzmanın görüşü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder